OlomoucDnes.cz
OlomoucDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

dTest: Šestina testovaných pneumatik zcela propadla, nezvládla jízdu na sněhu nebo mokré vozovce

30.10.2019
Jezdit v zimním období bez zimních pneumatik je zbytečný hazard. Ať už naše vozovky budou mokré, zasněžené nebo zledovatělé, je dobré se na ně patřičně připravit. Spotřebitelská organizace dTest ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesla výsledky nového testu zimních pneumatik pro osobní i dodávková auta. Šestina testovaných pneumatik zcela propadla - nezvládla jízdu na sněhu nebo mokré vozovce.
Ilustrační snímek | Foto: ŘSD
Zákon ukládá povinnost mít obuté zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo by se takové podmínky mohly předpokládat. Pokud se venku teploty udrží vysoko nad nulou, nemusí mít čeští řidiči přezuto hned 1. listopadu.

Náročným zkouškám dTest podrobil celkem 30 nových modelů zimních gum - polovina z nich je určena pro běžné osobní vozy (rozměr 185/65 R15) a druhá polovina pro dodávky a velké rodinné vozy (rozměr 205/65 R16C). "Testujeme chování pneumatik na různých površích při různých klimatických podmínkách. Kromě toho také sledujeme, kolik pneumatika vydrží, jak ovlivňuje spotřebu pohonných hmot, jestli není příliš hlučná a jestli skutečně vydrží jízdu při rychlosti, pro kterou byla konstruovaná. Propadlíci nejnovějších testů jsou hlavně v kategorii dodávkových pneumatik," shrnuje test šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová.

I ty nejlepší gumy pro dodávky dopadly v celkovém hodnocení dTestu pouze uspokojivě. Ve srovnání s pneumatikami pro běžná menší osobní auta se totiž dodávkové obutí musí vypořádat s mnohem vyšší hmotností vozu. Tento fakt přispívá k dilematu vývojářů, na co se při designu nové 16palcové pneumatiky zaměřit - musejí brát v potaz jak vysokou hmotnost, tak i fakt, že pokud příliš úsilí věnují vlastnostem na suchu, může to negativně ovlivnit jízdu na mokru, na sněhu a naopak.

Nejběžnější výzvu pro řidiče v české kotlině představuje mokrá vozovka, z jízdních zkoušek se proto do celkového hodnocení promítá nejvíce. Za nezvládnutí pohybu na mokré vozovce udělil dTest "pětku" jednomu modelu, a to šestnáctipalcovým pneumatikám BFGoodrich Activan Winter.

Sníh dělal problémy více výrobkům; celkem čtyři zimní pneumatiky měly potíže na zasněžené vozovce - jak s ovladatelností, tak s rozjezdem do kopce. "Řidiči, kteří se s autem vydávají v zimě do hor, by se při výběru nového obutí měli vyhnout pneumatikám, které nezvládly jízdu na zasněženém uhlazeném povrchu. Šlo konkrétně o tři šestnáctky: Maxxis Vansmart Snow WL2, Goodride SW612, Sava Trenta M+S a jednu patnáctku Toyo Snowprox S943," radí Hana Hoffmannová.

Které pneumatiky tedy zvolit? Z 15palcových pneumatik si pochvalu zaslouží gumy Dunlop Winter Response 2, které dopadly dobře na všech testovaných površích. Pneu Kleber Krisalp HP3 si také vedly obstojně. Vydrží déle než Dunlop, na druhou stranu se o něco hůře ovládají na mokru a na sněhu. Třetím a zároveň posledním modelem s celkovou dobrou známkou jsou gumy Pirelli Cinturato Winter, které získaly stejné celkové hodnocení jako Kleber. Zatímco model Pirelli měl navrch na mokru, sucho více svědčilo Kleberu. Dodávkové 16palcové pneumatiky nepříjemně překvapily špatnou výdrží - žádná z nich si neodnesla v celkovém hodnocení lepší než uspokojivou známku.

Testy zimních pneumatik patří k těm časově nejnáročnějším. "Spotřebitelé se nás často ptají, kde sháníme sníh a led pro testy zimních pneumatik. Zatímco zkoušky na sněhu probíhají venku na severu Evropy, pro zkoušky na náledí využíváme klimatizované haly s umělým ledovým povrchem. První zkoušky probíhaly již na jaře v nejsevernější oblasti Finska, která leží za severním polárním kruhem a kde ani v jarních měsících není o pořádné závěje nouze," prozrazuje Hana Hoffmannová.
Zdroj: dTest
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

České dráhy: V sobotu bude v Olomouci jezdit Hurvínek, své brány otevře také depozitář ČD Muzea

V sobotu 18. března 2023 budou mít zájemci první letošní možnost svezení historickými vlaky. U příležitosti konání veletrhu For Model 2023 na Výstavišti Flora Olomouc vyjedou mezi olomouckým hlavním nádražím a stanicí Olomouc-Řepčín historické vlaky ...

V Javoříčských jeskyních na Olomoucku se budou 25. března 2023 probouzet netopýři

Chcete se dozvědět něco zajímavého o tajemných netopýrech? Zajímá vás, jak vypadá odborný výzkum těchto zajímavých nočních létajících savců? Chcete vi ...

Správa železnic: Byla ukončena další etapa modernizace železničního uzlu Přerov

Skončila druhá stavba v přerovském uzlu, která navázala na dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice a zahrnovala rekonstrukci výhyb ...

Semináře MMR poradí jak zpracovat cost-benefit analýzu u projektů spolufinancovaných z fondů EU

Od března 2023 spouští Ministerstvo pro místní rozvoj další řadu seminářů pro žadatele a příjemce evropských dotací. Účastníky vzdělávacích akcí v sed ...

Státní veterinární správa ruší mimořádná veterinární opatření omezující venkovní chov drůbeže

Státní veterinární správa (SVS) od 3. 3. 2023 ruší mimořádná veterinární opatření z poloviny loňského prosince zakazující chov drůbeže ve venkovních p ...





Úterý 21.3.2023
Olomoucký kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes