OlomoucDnes.cz
OlomoucDnes.cz » Zprávy » Vaše zprávy » Článek v rubrice Další

Firemní newsletter nestačí. Jak nastavit interní komunikaci, aby splňovala požadavky zaměstnanců?

15.05.2019
PŘEROV - Interní komunikace je pro úspěch firmy klíčová. Pomáhá udržet zaměstnance angažované, podporuje pozitivní firemní kulturu a hraje hlavní roli ve zvládnutí krizového managementu. V dnešní době všudypřítomné online komunikace mnoho firem nabývá dojmu, že pilířem strategie interní komunikace jsou právě digitální kanály jako sociální sítě nebo intranet. Odborníci však upozorňují, že sami pracovníci, a to i z řad mladé generace, čím dál více preferují komunikaci osobní.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Kvalitní a funkční interní komunikace je pro úspěšné fungování firmy klíčová a v současnosti její důležitost ještě více narůstá. "Dobrá strategie interní komunikace udrží zaměstnance angažované, neboť jim pomáhá pochopit smysl jejich práce a seznamuje je s cíli, které si firma stanovila. Podporuje rovněž pozitivní firemní kulturu, protože mimo jiné zvyšuje transparentnost a omezuje či zabraňuje šíření různých fám a dohadů. Velmi důležitá je interní komunikace též v dobách velkých změn ve firmě a hraje jednu z hlavních rolí v krizovém managementu," podotýká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. O tom, že firmy si jsou důležitosti interní komunikace vědomy, svědčí fakt, že na ni alokují čím dál více finančních prostředků. Kupříkladu podle průzkumu firem Newsweaver a Ragan Communication z roku 2016 očekává 87 procent firem v budoucích letech stejné nebo vyšší investice do své interní komunikace. Při plánování rozvoje interní komunikace je ovšem potřeba dávat pozor na jednu podstatnou věc: aby splňovala požadavky zaměstnanců. V tomto ohledu se ale vedení firmy mnohdy dopouští zásadní chyby, když se domnívá, že mladá generace odchovaná na internetu a sociálních sítích logicky v tomto duchu preferuje online formu interní komunikace.

Newsletter i e-mail si přečtou, ale upřednostňují rozmluvu se šéfem
Když před lety započal prudký rozvoj digitální komunikace, a především pak sociálních sítí, řada firem nové kanály nadšeně začlenila do své strategie interní komunikace. Jak trend online komunikačních kanálů sílil, začaly se objevovat předpovědi o tom, jak bude klesat důležitost offline komunikace, tedy té osobní, z očí do očí. "Mnoho manažerů a vedoucích pracovníků tak nabylo dojmu, že nejlepší a dostačující formou komunikace se zaměstnanci je líbivý a nejlépe interaktivní newsletter zkombinovaný s poutavým firemním časopisem. Jako doplněk pak poslouží e-mail a sociální síť na firemním intranetu. Navíc všechno toto bude mít na starost PR tým podniku nebo pověřená osoba, takže manažerů a ředitelů se to v podstatě netýká. Tento náhled se ovšem ukazuje jako scestný. Ačkoliv jsou totiž především mladé generace na sociálních sítích jako doma, v práci tito zaměstnanci jednoznačně vyžadují právě osobní komunikaci, a to přímo s jejich nadřízenými i dalšími vyššími složkami podniku," popisuje Jiří Jemelka.

Tento fakt prokázala například též rozsáhlá studie australského odborníka Rodneyho Graye, jejíž výsledky podporují i další odborné průzkumy. Podle studie mají komunikační formy typu newsletteru, e-mailu nebo intranetu na spokojenost zaměstnanců jen malý dopad. Pracovníci naopak nejvíce vyžadují osobní komunikaci se seniorním managementem i dalším vysokým vedením firmy a také komunikaci vzhůru - tedy aby měli možnost s managementem firmy komunikovat i oni a byli vyslyšeni. Velmi žádaná je také osobní komunikace ohledně nastávajících změn v podniku a různé konzultace. "Pro vedení firmy tyto požadavky znamenají jediné: aby lídři, manažeři i ředitelé trávili více času mezi zaměstnanci, hovořili s nimi a naučili se jim naslouchat. Online komunikační kanály jsou praktické a prospěšné, přesto by se nemělo stávat, že se jimi zcela nahradí komunikace tváří v tvář," dodává Jiří Jemelka.
Autor: Tomáš Skolek
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Google+ Sdílet na Twitteru

Veterinární správa stahuje z trhu konzervy uzených šprotů, mohou obsahovat úlomky kovu

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z preventivních důvodů z prodeje šarži více než 24.000 konzerv uzených šprotů v oleji od lotyšského výrobce. Důvodem je nález úlomku kovu v jedné z konzerv spotřebitelem v České republice, uvedl mluvčí SVS ...

Každé třetí kontrolované zahradnictví na severní Moravě porušilo zákon

15.07.2019 | Z regionu

Česká obchodní inspekce Olomouckého a Moravskoslezského kraje uskutečnila kontroly v provozovnách zahradnictví. Porušení zákona zjistili inspektoři zh ...

České dráhy vypraví speciální vlak na festival Colours of Ostrava

14.07.2019 | Zpravodajství

Národní dopravce letos vypraví na festival Colours of Ostrava tři speciální vlaky mezi Prahou a Ostravou. Takzvaný "Colours expres" pojede ve směru z ...

Koupání, ostré slunce, klimatizace a zvýšená prašnost − v létě dostávají naše oči zabrat

14.07.2019 | Další

Oči jsou hned po mozku druhým nejsložitějším orgánem. Ze smyslových je navíc tím nejzranitelnějším, proto je velice důležité péči o ně nezanedbávat. O ...

Hasiči zachránili ze 150 metrového vysílače dívku zasaženou elektrickým proudem

13.07.2019 | Krimi

Prostějovsko - Z osmdesátimetrové výšky dostali zpět na zem v sobotu kolem poledne zraněnou osobu hasiči-lezci, uvedla na webu HZS krajská tisková mlu ...



Úterý 16.7.2019
Olomoucký kraj
Další regiony »






O nás, kontakty | Přidat firmu | Nabídka našich služeb | Partneři portálu | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezký kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2019 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.